about california

ett väldigt långt inlägg om min resa till usa!

Monday - Tuesday :
Mitt plan gick från Arlanda vid 22 tiden, landade på Los Angeles flygplats vid lunch ungefär (amerikansk tid)
På flygplatsen mötes jag av min pappa som har varit ooootroligt saknad, och hans fru och hennes barn.
Satte oss i bilen och åkte hem, på vägen hem stannade vi vid en resturang och åt lunch.
Sen bar det hem till huset som nästan ligger under hollywood skylten.
När vi kom fram så träffade jag några fastrar och några kusiner.
Packade upp och sen kom några flera från släkten, som min farmor och farfar, några fler fastrar och några farbröder. Sen när alla åkte hem så åt vi middag och sen gick jag på bio med Paula, min kusin som står mig väldigt nära
♥ Vi kollade på New moon, som både hon och jag älskar, hehe!
Sen åkte jag hem och kollade på tv med pappa ett tag innan jag somnade.

Wednesday :
Vaknade runt 10, åt frukost med familjen och sen duscha och fixa mig.
Gick ner till stranden och sola och badade lite, hade det väldigt nice!
Efter att spenderat en timme på stranden gick vi hem igen och började fixa inför den stora julfesten som vi skulle ha. Pyntade, dukade och fixade en massa mat. Sen kom nästan hela släkten, 45 personer var vi.
Åt en massa god mat och fick en massa julklappar. Hade det jätte mysigt!
Runt 23.30 åkte alla hem, utom min kusin Paula och min kusin Tyra dom sov över med mig.
Vi kollade på lite gammla avsnitt av gossip girl men vi somnade ganska snabbt.

Thursday :
Vi vaknade runt 11, åt frukost, duschade och fixade oss.
Sen drog vi ut på shopping, oj herregud vad mycket jag shoppade! Kom hem med 31 påsar, REKORD! ( haha, mina vänner fattar! )
Gick ner till stranden med Paula, badade, solade och lyssnade på musik.
Sen träffade jag en massa kompis som jag hade när vi bodde i L.A . Lauren som jag har saknat så ooootroligt mycket!
Gick hem åt middag och sen fixade mig och byte om, dags för nyårsaftons fest!
Först var jag lite med familjen och sen stack jag och Paula hem till Lauren och festade loss! Fy fan vad kul det var!
Träffade värdlens sötaste kille som var gryymt söt, Ryan!
Slutade med att jag och Paula däckade när alla hade dragit så vi sov över hemma hos Lauren.

Friday :
Vaknade, drog med mig Lauren ner till ett köpcentrum och drack chailatte och shoppade lite.
Fett nice vare eftersom Lauren är 16 år så har ju hon körkort och egen bil.
Hade det riktigt trevligt med Lauren, pratade en massa gammla och roliga minnen som vi har tillsammans!
Hade en perfekt början på året 2010 med henne! (Y)
Var nere på stranden ett tag också,
Drog hem till senare och fixade lite i mitt rum, sen kom pappa och hämtade mig och tog med mig till sitt jobb.
Han jobbar som skivproducent, och jag träffade Rihanna, Bow wow och några andra som jag inte kände igen.
Såg Beyonce också, men hon var i ett viktigt möte så henne kunde jag inte störa.
Efter tre timmar på jobbet med pappa så åkte vi till ett köpcentrum och köpte present till Spencer ( min pappas tjejs barn) som fyller 7 på onsdag, fick även en plånbok och en ny väska av min lilla pappi♥
Avslutade dagen med en middag med familjen och sen mys med dom hela kvällen.

Saturday :
Vaknade runt 10 idag också, åt,duscha och fix sen drog jag hem till Lauren och vi drog ner till stranden.
Sen åkte vi till en köpcentrum och åt lucnh och kollade på lite kläder och smycken. Köpte ett par skor.
Senare drog vi vidare hem till hennes kompis och hämtade henne, Jessi hette hon.
Vi åkte vidare hem till mig, åt middag med min familj och sen fixade vi oss och sen drog vi till en riktig röj fest.
Haha en oförglömmlig natt!

Sunday :
Vaknade, och gjorde det vanliga, åt,duscha och fix. Sen kom en massa kompisar och en massa släktingar för vi skulle typ ha en avskeds fest,  åt mat oh pratade. Hade det trevligt!
Sen packade jag ihop allt och vid 19 tiden lyfte planet från L.A

Den här resan har varit ooooooooooooootroligt rolig! Varje dag var verkligen jätte kul och självklart vare kul att träffa alla igen. Har redan planerat att åka tillbaka en eller två veckor i februari, men vi får se hur det blir med det :)


Postat av: ffelicisha ♥

nästa gång ska ju jag följa med :o

2010-01-06 @ 15:07:33
Postat av: moa ♥

fett kul du verkar ha haft det! :D

men jag har saknat dig, måste träffas nu någon dag nu när du är hemma igen. :*

2010-01-06 @ 15:09:22
Postat av: melissa :)

trevlig semester! (Y)

nästa gång måste ju jag få följa med, hehe :'D

2010-01-06 @ 15:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: